Når vand har noget på hjerte

I takt med at flere og flere køber logovand på flaske, er markedet for at få logo på logovandet også vokset støt.

Det betyder, at logovand flasker med logo er begyndt at finde vej til de fleste messer, større udstillinger og motionsløb ligesom et voksende antal virksomheder vælger at servere deres ”egen” logovand for kunder og forretningsforbindelser.

Idéen om at trykke logo, billeder og budskaber på logovand flaskerne er populær blandt både annoncører og de mennesker, annoncørerne gerne vil i kontakt med.

Alle drikker vand hver dag, og derfor er produktets målgruppe helt usædvanligt bred. Samtidig vil de fleste forbinde det med noget positivt, at de får en flaske vand. Produktet er ganske enkelt brugbart for modtageren – og dermed er den første positive relation mellem produkt og kunde allerede skabt.

Ligesom med reklamekuglepenne vil rigtig mange forbrugere tage reklamen med sig. Hvor en annonce eller en plakat ofte kun ses i et enkelt moment, vil et logo på en vandflaske følge forbrugeren i flere timer.

Derfor er mange forbrugere også lidt kritiske med, hvilke vandflasker, de tager imod. Under valgkampe vil man bemærke, at en del siger nej tak til gratis logovand, hvis det er en politiker, de er uenige med, der pryder etiketten.

Mange er altså meget bevidste om, at de agerer reklamesøjler, så længe de bærer rundt på en vandflaske med logo på. Det er dog en stor fordel for annoncørerne. For det faktum, at folk er kritiske overfor det budskab, de sender ved at have en flaske logovand med logo med sig, tyder også på, at de selv bemærker, hvad der står på andre menneskers flasker.

Ser man en fremmed, der stiller en flaske logovand med logo på bordet, vil man altså have en tendens til, at se det som en personlig anbefaling af det produkt, vandsflasken reklamerer for.